tisdag 5 oktober 2010

Och jag skickar ett brev upp till himmelen

Langar ett "favorit i repris".

Jag minns första gången jag träffade dig, jag hatade dig från första stund.
men det vände ganska snabbt när vi pratade och skrattade ihop.
Jag var endast tolv år gammal och du var elva..
Jag minns alla sena nätter vi har smygit ut tillsammans
alla sommarnätter vi spenderade under en stjärnklar himmel på skolans tak.
Jag minns varenda samtal när du och Caroline bråkade
hur jag tappert försökte trösta er
Jag minns när det tog slut och jag var rädd för att vi skulle tappa kontakten
Jag minns hur du ringde mig någon vecka efteråt och sa att du var på ön
och att du ville hitta på någonting med mig.
Jag minns när jag presenterade dig för Cecilia, och tyckte att ni skulle börja ses
och hur rädd, ledsen och arg jag blev när ni blev tillsammans
för att jag trodde du skulle glömma av mig
Men det förde oss bara närmare varandra
Jag minns min FF vecka hos pappa
när du var hos mig varenda dag
medans Cecilia var i fjällen
Jag minns "varm panna" och
när vi satt och pratade med blommorna
och vattnade dom med whisky.
Jag minns när vi senare skulle försöka förklara
för min pappa varför alla påskblommor var döda.
Jag minns när det tog slut mellan er
och du tvingade med mig på hennes danslektion
och hur jag försökte lappa ihop det ni hade
Jag minns hur arg jag var på dig när du drog med Tomas in i tunnlarna
för att klottra och springa på spåren
Jag minns när Daniel kom in i bilden och förde oss närmare varandra
samtalen då han berättade att du hade varit kär i mig i alla dom åren
och hur det slog mig att även jag hade varit det
tack vare Daniel så blev vi tillsammans.
Jag minns första gången våra läppar möttes
det var i din bäddsoffa hemma hos din pappa
vi satt och kollade på hitta nemo
Jag minns dagen då du tog min oskuld
allting var så perfekt och det kunde inte kännas mer rätt.
Jag minns när vi åkte på kryssning med din familj
och det enda vi gjorde var att pressa bilspelen.
Jag minns när vi åkte till kålmorden med din familj
och det var sommar och jag var så lycklig
Jag minns första gången jag skulle åka till västerås
och träffa din mamma - jag var livrädd.
Jag minns den dagen du gick ner på knä i Gallerian
och frågade om jag ville dela mitt liv med dig
för att jag var den enda tjejen du såg.
Jag minns när vi var på din systers bröllop
Jag minns varenda nyår tillsammans med dig.
Jag minns varenda dikt
varenda sång
varenda bild du gjort till mig
När allting var så nytt och spännande
när allting var så perfekt det kunde bli
Jag minns när allting gick utför
alla våra bråk
alla våra svek
alla tårar
Jag minns när det tog slut
Jag minns när din morfar gick bort
och jag låg och höll om dig i flera nätter
och du grät i mina armar
det gjorde så ont och jag ville bara radera
allt som gjorde ont.
Jag minns när vi slutade prata
och den ihåliga känslan som uppstod
Jag minns samtalet på halloween
vi bestämde att vi skulle ses och prata ut.
Jag minns även ett till samtal på halloween
jag fick veta att du var död...

Än idag när jag drömmer om dig och sedan vaknar upp
så kan jag känna din lukt, och hur ditt hår känns
hur vi flätade ihop våra händer och trygghetskänslan du gav mig.


1 kommentar:

Catrin sa...

Jättevackert skrivet, älskling! : (