måndag 11 oktober 2010

Dags att ta farväl.

Dags att klippa navelsträngen.
Dags att ta farväl av mitt tidigare liv.
Av platserna fyllda med ångest som ung.
Av kontakter, vänner och ex
som ger mig mer ångest än glädje.
För jag måste fokusera på mig själv.

Jag vet att dörren till mitt tidigare aldrig kommer kunna stängas helt
för det kommer alltid finnas stunder då jag faller tillbaka.
Det kommer alltid finnas stunder då jag kommer söka mig till platserna fulla med ångest
för i allt det mörka så glimtar ljus för annars hade jag inte spenderat min ungdom där.
Det kommer alltid finnas stunder då jag kommer
ta upp kontakten, byta meningar och kanske träffa
personer som alltid kommer påminna mig om mitt usla jag.
om att mitt missnöje över mig själv är rätt.
Som alltid kommer påminna mig om mitt tidigare jag, den personen jag önskar död.
om saker, misstag jag gjort och som jag alltid kommer ångra
aldrig glömma och aldrig förlåta mig för.

Men jag försöker igen...
... hejdå.

Inga kommentarer: