torsdag 14 oktober 2010

GLÖD 2006:4

Lovade er för länge sedan att lägga ut artikeln om mig och Robin i glöd.
så här kommer den.

"Vänskap kan se ut på så många olika sätt. Den kan vara ytlig och bara för stunden Man ses ibland och det räcker. Man kanske garvar bra ihop. Mer är det inte. Det riktigt viktiga behåller man för sig själv. Eller berättar för någon annan. Men så kan vänskapen gränsa till kärlek, kännas som kärlek. Man vill vara med varandra hela tiden. Måste höras jämt. Inget annat får komma emellan. Det är du och jag. För alltid. Och det finns ingenting jag inte vet om dig. Så kan det hända att vänskapen utvecklas sig till riktig kärlek. Så blev det för Sanna och Robin. I fem år var de vänner, sen blev de tillsammans.

SANNA är 16, har blont änglalikt hår. I pannan krullar sig håret extra mycket. I nästan fem år var hon bästa kompis med Robin, som hon nu är tillsammans med.
- Först blev jag kär i honom, men jag ville inte visa det eftersom han var tillsammans med en kompis till mig. Och så ville jag inte förstöra vänskapen, så jag gömde undan vad jag kände.
Sanna fortsatte vara kompis med Robin. De sågs så fort det fanns tid.
- Han är en bra kompis. Han är väldigt glad, har ungefär samma dåliga humor som jag och är en bra lyssnare, säger Sanna som aldrig känt sig svartsjuk.
- Eftersom han var ihop med en av mina bästa kompisar var jag glad för deras skull.
Men så en dag fick Sanna veta av en annan killkompis att Robin varit kär i Sanna alla åren de känt varandra.
- Jag bara: Men det kan ju inte vara sant! Varför har han inte sagt något till mig? Min kompis bara: Ja, me han typ vågade inte. Han ville inte förstöra er vänskap.
- Det är ett tecken på att vi verkligen gillar varandra. Ingen ville förstöra det vi hade ihop som kompisar, säger Sanna, som aldrig anade att Robin var kär i henne.
- Kanske jag hade tänkt någon gång på hur det skulle kännas om han var kär i mig. För han är nog en av de mest romantiska killar jag känner. Han typ vet hur tjejer tänker. Han verkligen förstår en. Tänk om jag kunde få en sån kille, och så fick jag det.

TRODDE JAG DRÖMDE
Det tog ändå ett tag innan de blev tillsammans.
- Jag var ihop med en kille som heter Tomas då, men så skulle jag sova över hos Robin en kväll och det var då vi pussades för första gången. Tomas, som nog förstod att det började bli något mellan mig och Robin, ringde plötsligt på. Robin öppnar dörren utan t-shirt, för han tar alltid av sig den när han kollar på film, och Tomas säger till mig: Jag gör slut.
Sanna var förstås lycklig över att hon och Robin blev ett par till slut.
- Först trodde jag inte det var sant, jag trodde att jag drömde för det var det här jag alltid önskat. Det kändes härligt.
- Jag tror det är bra att man känt varandra länge innan man blir tillsammans. För har man bara känt varandra en vecka, så kanske hans rätta jag kommer fram och det visar sig att han är världens svin och allt är åt helvete.
- Känner man en person väl tror jag att förhållandet blir mycket lättare. Man kan prata om allt och man förstår varandra. Det är så jobbigt att lära känna en person, säger Sanna och pillar lite på sitt ena örhänge.
- Vi har varit tillsammans i ett år och är precis lika kära som i början. Och det känns att det kommer hålla jättelänge."

4 kommentarer:

Malin sa...

ååååh :( ni var så fina tillsammans!

Anna sa...

Den är så fin tycker jag, sitter på min vägg!

Mikaela sa...

Min hand i din hand! :)

Micke sa...

Det här var typ det finaste jag läst. <3